پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 226177
آخرين اخبار از وضعيت استخدام‌ها
تاریخ انتشار : 1395/06/13 12:27:04
نمایش : 1191
رئيس سازمان امور اداري و استخدامي کشور با تشريح آخرين وضعيت استخدام‌ها در سال جاري گفت:‌ لايحه قانون مديريت خدمات کشوري در کميسيون‌هاي دولت نهايي شده و منتظر تصويب هيات وزيران است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار،  جمشيد انصاري در مورد وضعيت سازمان امور اداري و استخدامي کشور، اظهار داشت: به لحاظ انتزاع دو بخش سازمان برنامه و بودجه و امور اداري و استخدامي، بايد روند خود را طي کند که پيش از اين برخي معاونت‌ها در يک سازمان ادغام شده بود. مثلاً معاونت حقوقي، مجلس، پشتيباني، مالي،‌ تدارک، روابط عمومي و دفتر رياست ادغام شده بود که تفکيک اينها نياز به زمان دارد.

رئيس سازمان امور اداري و استخدامي کشور، در مورد لايحه دائمي شدن و اصلاح قانون مديريت خدمات کشوري و موضوع نظام هماهنگ پرداخت‌ها،‌ اظهار داشت: لايحه قبل از تشکيل سازمان امور اداري و استخدامي به دولت ارائه شده است و جلسات مختلفي در کميسيون اجتماعي و دولت الکترونيک داشته و آنچه در کميسيون نهايي شده، در اختيار دولت است.

وي ادامه داد: جمع‌بندي آخر در دولت انجام خواهد شد و پس از تصويب به مجلس ارسال مي‌شود.

معاون رئيس جمهور در مورد برنامه سازمان امور اداري و استخدامي کشور براي عدم تکرار موضوع فيش‌هاي حقوقي و نجومي، عنوان کرد: دولت در اين باره تصميم‌گيري کرده و سقف حقوق‌ها را براي دستگاه‌هاي حاکميتي و بنگاه‌ها و شرکت‌هاي دولتي تعيين کرد. قبلاً نيز آنچه در مورد فيش‌هاي حقوقي عمل شده يک بخش قابل توجه بر اساس اختيارات قانوني بوده، اما معمولاً از سقف اين اختيارات استفاده شد که اکنون محدود شده است.

رئيس سازمان امور اداري و استخدامي کشور، افزود: پيش‌بيني‌هايي در مورد حقوق‌ در ضوابط اجرايي بودجه و شوراي حقوق و دستمزد انجام داده است.

انصاري در مورد اينکه گفته شده هلال‌احمر نيز از مصوبه دولت تبعيت نمي‌کند، تصريح کرد: اطلاعي از اين موضوع ندارم و از شما مي‌شنوم، معمولاً وقتي مصوبات دولت ابلاغ مي‌شود، همه موظف هستند تبعيت کنند، اگر اين طور باشد، تخلفات گزارش شده و رسيدگي مي‌کنند.

وي در پاسخ به اين سؤال که چه دستگاهي بايد تخلفات را رسيدگي و گزارش دهد، گفت: وقتي قانون را براي مردم مي‌نويسيم، فرض بر اين است که قانون اجرا مي‌شود و دستگاه‌هايي بر اجراي قانون نظارت مي‌کنند که اگر تخلفي مشاهده شد، به دستگاه‌ها گزارش مي‌دهند.

معاون رئيس جمهور در پاسخ به اين سؤال که قانون تا پيش از اين بوده، اما نظارتي صورت نگرفت، بيان داشت: دستگاه‌هاي نظارتي مانند ديوان محاسبات، ذي‌حسابان وزارت اقتصاد در دستگاه‌ها، سازمان بازرسي کل کشور و مديريت دستگاه‌ها وظيفه نظارت دارند و بايد نظارت کنند.

انصاري در مورد وضعيت استخدام‌هاي دولتي عنوان کرد: استخدام بلاتکليف در دستگاه‌ها وجود ندارد. مجوز استخدام به آموزش و پرورش داده شد و بايد فرآيند اداري آن طي شود. تقسيم‌بندي مناطق و رشته‌ها زمان بر بوده و روال آن طي مي‌شود و طبق زمان بندي استخدام‌ها انجام خواهد شد.

وي با بيان اينکه فرآيند ثبت‌نام 19 هزار و 400 متقاضي انجام شده است،‌ گفت: قرار بود آزمون اين استخدام‌ها 19 شهريور ماه باشد، اما تصميم بر اين شد که با آزمون فرهنگيان برگزار شود. اين استخدام‌ها براي همه دستگاه‌هاي متقاضي بود.

انصاري ادامه داد: مجوز استخدام معلمان نيز صادر شده و قرار بر اين است که همه آزمون‌ها در يک تاريخ باشد، بنابراين پس از ثبت‌نام فرهنگيان، آزمون برگزار مي‌شود.

رئيس سازمان امور اداري و استخدامي کشور، گفت: فعلاً برنامه استخدامي ديگري تا پايان سال وجود ندارد.

منبع:فارس

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html